måndag 23 februari 2009

Min fars skivinköp del 1

Tänkte starta en oregelbundet återkommande serie av inlägg här, nämligen listor på vilka skivor min far införskaffat senast. Anledningen till att jag gör detta är för att min far fortfarande är en av mina förebilder när det kommer till musiksmak, mannen hittar mer ny spännande musik än mig, och han är nyss fyllda 60. Han köper även mycket gammalt, kanske skall tilläggas, speciellt då detta första inlägg inte direkt presenterar något sprudlande nytt, men dock en hel del bra.
Listan kommer vara tråkig och kommer bara nämna artist/band och skivans namn, samt i de flesta fall myspacelänk. Tilläggas kan att en likadan serie över mina egna skivinköp kommer uppföras, men först när min ekonomi tillåter mig att handla skivor. Nåväl, här kommer första listan:

Ragnarök - Path
Antony and the Johnsons - The Crying Light
Freddie Wadling - The Dark Flower (Den Mörka Blomman)
The Black Angels - Directions To See A Ghost
Kieran Hebden / Steve Reid - NYC

Kan avsluta posten med att säga att det kommer skrivas mer om Freddie Wadling, både reflektioner kring ovan nämnda skiva och ett inlägg om hans Växjöspelning nu på torsdag.

Inga kommentarer: