tisdag 17 februari 2009

Inledande skräpinlägg

Nu har jag skjutit på detta länge nog, så nu grundar vi den här gudsförgätna bloggen, och därmed basta!
Kan redan nu säga att både namnet och adressen med stor sannolikhet kommer bytas ut när jag kommer på något bättre, men tills vidare så använder jag mig av en Ossler-skiva i adressen, Ett Brus, och en Spacemen 3-skiva som namn, The Sound of Confusion. Båda två är riktigt bra skivor dock, så kolla upp dom.
Nåväl, i första inlägget är det väl praxis att berätta lite om sig själv och varför man tror att man är intressant nog att skaffa sig en sådan här, så lika bra att få det överstökat, även om jag hatar sånt här:

Jag heter Jakob, är för tillfället 21 år gammal, arbetslös, bosatt i Växjö, spelar i diverse band men bara ett som faktiskt har något inspelat. Jag har även ett soloprojekt under namnet Dr. Judas där jag för tillfället mest sysslar med musik skapat på mitt gameboy, även om låtarna som ligger uppe på min myspace just nu är mina gamla Fruity Loops-kreationer som snart har tre år på nacken. Förhoppningsvis dyker nyinspelat material upp relativt snart dock.
Har också prövat på att arrangera lite mindre spelningar i Växjötrakten, de senaste tillsammans med mina vänner i konstnärsklubben Kollektiv, där jag är aktiv medlem, även där under namnet Dr. Judas. Som en del i min inblandning i Kollektiv sänder jag studentradio på onsdagar 19-21. Kolla in Kollektivradios myspace och Studentradion Växjö för mer information. Allt sänds över nätet nu för tiden, så om ni vill lyssna på mitt något förvirrade snack och till underbar musik, ofta med dragning åt det lite extremare och/eller elektroniska hållet, så är det bara att surfa in på studentradions sida.
Jag bor fortfarande hemma hos min far, mest för att det är billigt och smidigt, men även för att mannen, trots sina sextio år, har en helt fantastisk musiksmak och fortfarande letar fram små guldkorn ur musikvärlden åt mig.
Om ni råkar ha ett last.fm-konto så kan ni alltid skicka en vänförfrågan till mig där.

Nog om mig, varför anser jag mig vara så pass intressant att jag tycker att jag har något att tillföra bloggvärlden? Jo, för att jag som, numera arbetslös, musikälskare sen de tidiga tonåren skaffat mig en stor kunskap om musikvärlden. Min smak har alltid varit väldigt bred, har gått igenom perioder då jag snöat in på diverse genrer, men har alltid hållt fast vid ett öppet sinne och har därför, för att vara lite självgod, väldigt god koll på stora delar av musikhistorien, ny som gammal.
I den här bloggen kommer jag därför dela med mig av sånt jag gillar, bra skivor, bra band, bra genrer, bra bolag osv etc yadayadayada...
Jag kommer även låta er ta del av allmänna tankar jag har om musik och sådant.
Förhoppningsvis kommer bloggen att ha börjat rulla på på riktigt redan nästa vecka, då jag räknar med att vissa återkommande inslag kommer att börja dyka upp här, men förhoppningsvis så kommer jag posta en del här redan denna vecka.

Så ja, nu har ni fått en presentation om ni nu är intresserade av sådant, nästa inlägg kommer behandla något som är så mycket viktigare än jag är, nämligen musik.

2 kommentarer:

Kjell Håftén sa...

Haha, totally sauceome!

Det här verkar lovande.

eliass sa...

jag tycker om namnet, behåll det!